Inginerii Audi au lucrat la un nou sistem de amortizare capabil să genereze energie electrică atunci când mașina dezvoltă mișcări pe verticală.
Pe scurt, orice groapă va genera energie electrică, energie pe care o vei putea reutiliza în diverse scopuri.
În mod normal, denivelările din asflat sunt preluate de amortizoare, iar mai apoi, energia este disipată prin căldură. Dar Audi a dezvoltat sistemul eROT. Ei bine, în acest caz, brațul amortizorului absoarbe mișcarea roții și o transmite unui motor poziționat în partea din spate.
La rândul său, motorul transformă energia mecanică în energie electrică pe care o stochează într-un set de baterii. Conform oficialilor Audi, în urma testelor, sistemul a reușit să înmagazineze între 3 și 613 wați, în funcție de starea drumului pe care s-a rulat.
În aceste condiții și cu o medie de 100 - 150 de wați, emisiile de carbon se reduc cu trei grame pe kilometru, iar cosumul de carburant scade și el cu până la 0,7 litri la suta de kilometri. Acum, să-i mai auzim pe cârcotașii care spun că gropile din asflat nu sunt bune de nimic.