O mașină vine la pachet nu doar cu plăcerea pe care ți-o oferă atunci când pleci în concedii, ci și cu o serie de costuri. Iar costurile acestea pot fi unele foarte mari dacă nu știi să exploatezi mașina așa cum a gândit-o producătorul sau dacă nu crezi în conceptul de mentenanță și verificare periodică.
Iar odată cu noile mașini, mult mai dezvoltate din punct de vedere tehnic, există elemente care necesită costuri mari de înlocuire.
Turbina este un element prezent pe din ce în ce mai multe motoare, iar un mod greșit de utilizare a mașinii, duce la defecțiunea ei. Desigur, există și posibilitatea ca produsul să fie unul de slabă calitate - în funcție de producătorul de la care a fost cumpărată - însă o turbină defectă va aduce un cost mare de reparații. În funcție de ce alegi - OEM sau aftermarket - o turbină poate costa de la 2500 - 3000 de lei în sus.
Dacă tot suntem la motor și la componentele sale, să nu uităm de injectoare. Se pot defecta fie din cauza modului în care conduci, fie din cauza calității carburantului. Ca să-l înlocuiești vei avea de scos din buzunar cel puțin 1.200 de lei.
O altă piesă importantă pe care o poți strica din cauza modului în care conduci este filtrul de particule. Sau celebrul DPF. În cazul în care acesta nu mai poate fi curățat, costurile unuia nou încep de la mai bine de 3.000 de lei.
Atunci când cumperi o mașină second-hand nu uita să-i schimbi distribuția. Unele motoare au o distribuție pe lanț - care este mai fiabilă și nu necesită intervenții dese - în timp ce altele vin cu distribuție pe curea. Iar o astfel de curea are un timp de viață mai scurt. În funcție de producător, cureaua de distribuție se schimbă la 60.000, 80.000 sau 90.000 de kilometri. De asemenea, dacă nu ajungi la acest număr de kilometri, cureaua ar trebui schimbată la un interval de timp. Pentru că acel cauciuc din care este fabricată îmbătrânește și își pierde proprietățile. În cazul în care cureaua de distribuție se rupe, daunele cauzate motorului pot fi mari și foarte mari. Chiar și scoaterea din uz a acestuia. Nu are niciun rost să-ți dau un preț de pornire, întrucât acesta variază în major în funcție de mașina pe care o ai.
O altă defecțiune care poate apărea des, mai ales din cauza drumurilor de slabă calitate o reprezintă cea la caseta de direcție. Cum se manifestă ea? Joc în volan și zgomote de sub mașină. Cum o poți schimba? Există două metode. Fie alegi una recondiționată - există numeroase ateliere care se ocupă cu acest lucru, fie cumperi una nouă. Cert e că prețurile încep de la 1.500 - 2.000 de lei.
Foto - pixabay