Care sunt costurile de întreținere ale unei mașini electrice

În ultimii ani, fenomenul mașinilor electrice a luat amploare. Mașinile cu baterii nu mai sunt doar elemente sporadice pe care le întâlnești ocazional pe drum, ci fac deja parte din viața noastră. Le vezi în trafic, le vezi la încărcat la stațiile de la supermarket-ul tău favorit.

Una dintre publicațiile importante a realizat un studiu pe piața americană privind costurile de întreținere ale unei mașini electrice.

Conform studiului, în anumite cazuri, cheltuielile pot fi cu 50% mai mici față de o mașină cu motor cu ardere internă.

Motivele? Mașinile electrice au mai puține componente în mișcare, ceea ce înseamnă mai puține șanse pentru defectarea unuia dintre ele.

În primul rând, în cazul mașinilor electrice nu există nevoia înlocuirilor filtrelor și a schimbului de ulei. Pentru că aceste elemente nu există. Singurul filtru pe care îl vei schimba va fi cel de polen.

De asemenea, un cost mai redus va fi cel dat de sistemul de frânare. Întrucât mașinile electrice dispun de frânare regenerativă (recuperarea energiei la frânare), sistemul convențional de frânare va fi utilizat mai rar. Iar mai rar înseamnă o uzură mai mică, deci un schimb al plăcuțelor și discurilor la mai mulți ani.

De asemenea, verificările transmisiei și mentența acesteia este mult mai simplă. În general, mașinile electrice au o transmisie cu raport fix, iar asta înseamnă mai puține piese în mișcare decât în cazul unei transmisii manuale cu șase trepte, sau a uneia automată cu opt rapoarte.

Nu în ultimul rând, mașinile electrice nu au catalizator sau filtre de particule, elemente care în cazul unei mașini termice se pot defecta - din cauza carburantului sau a utilizării incorecte - iar prețul acestora este unul ridicat.

Deci până acum sper că te-am lămurit că mai puține piese în mișcare înseamnă costuri de exploatare mai mici.

Sigur, se pune întrebarea, în cazul electricelor, ce facem dacă bateriile se strică. Ei bine, majoritatea producătorilor oferă o garanție de 8 ani a acumulatorilor, iar în tot acest timp ei susțin o capacitate de încărcare de până la 70, 75 sau 80% (în funcție de producător). Deci n-ar trebui să-ți faci griji că un defect al acumulatorilor va genera înlocuirea lor în regim propriu. Altfel spus, defectele apărute în această perioadă vor fi suportate de constructor.

Cât despre ce se întâmplă după ce trece perioada de garanție. Răspunsul e relativ simplu: în acest moment există puține modele care au o vechime mai mare de 8 ani. Multe dintre ele încă sunt folosite de public, iar cele care au ieșit din uz au primit o a doua șansă. Adică acumulatorii uzați sunt folosiți în alte aplicații industriale. Desigur, în acest moment se discută și se iau măsuri importante pentru reciclarea acumulatorilor și pentru identificarea unor noi compoziții chimice care să facă bateriile electricelor mai prietenoase cu mediul.

Sigur, transformările acestea nu vor avea loc pe moment, vor mai trece ani până să fie puse în practică.

Foto - pixabay - https://pixabay.com/photos/electric-car-car-electric-vehicle-1458836/