Ce este acela un mild-hybrid?

În ultimii ani, sistemele hibrid de propulsie și-au făcut loc din ce în ce mai mult în peisajul auto. Despre mașinile hibride am vorbit în trecut și ți-am explicat că acestea se împart în două mari categorii: full-hybrid și plug-in hybrid. Principala diferență dintre cele două este că un plug-in hybrid poate fi încărcat de la o priză exterioară, în timp ce modelul full-hybrid se încarcă în mers pe baza energiei suplimentare oferită de motorul termic.

În ultimii ani, din dorința de îmbunătăți emisiile mașinilor diesel și benzină, producătorii au venit cu un nou sistem hibird. Acesta se numește simplu mild-hybrid și din denumire ți-ai putea da seama simplu că vorbim despre o "hibridizare ușoară".

Marea diferență dintre un full-hybrid și un mild-hybrid este faptul că la un mild-hybrid, mașina nu va fi pusă niciodată în mișcare de un motor electric. Din mai multe motive. În primul rând, nu există un motor electric de tracțiune care să poată să facă asta. De cele mai multe ori, sistemul mild-hybrid are un starter-generator care ajută mașina în momentul pornirii de pe loc. Și iată că am descoperit ce face un sistem mild-hybrid. Cu ajutorul acestui starter-generator electric, mașina va porni de pe loc, iar acest lucru înseamnă că va consuma mai puțin carburant.

Dar acesta e doar un singur rol al sistemului mild-hybrid. Mulțumită unei baterii cu o capacitate foarte mică (mai mică decât cea a unui full-hybrid), sistemele auxiliare ale mașinii vor funcționa și cu motorul termic pornit. Practic, consumatorii vor miza pe energia stocată în acea baterie și nu vor mai avea nevoie de motorul termic.

Nu îl ultimul rând, sistemul mild-hybrid va include și un sistem de recuperare a energiei la frânare. Practic, energia înmagazinată în bateria despre care ți-am spus mai sus, este acumulată atunci când frânezi.

Practic, acestea sunt rolurile pe care un mild-hybrid îl îndeplinește. Totuși, în ultimii ani, producătorii premium au dezvoltat un sistem mild-hybrid și mai complex. Acesta nu doar că va ajuta mașina la pornire, va permite sistemelor auxiliare să funcționeze cu motorul pornit și va recupera energia la frânare, ci va fi aduce un plus de putere în anumite sistuații de trafic. Spre exemplu, sistemul mild-hybrid de la Mercedes-Benz poate plus cu circa 12 cai putere și 250 Nm în anumite cazuri, iar acest plus este unul important.

Bine, și Ferrari a avut un astfel de sistem pe hypercar-ul LaFerrari, însă în cazul producătorului italian, tehnologia reușea să aducă un plus generos de cai putere și cuplu.

Prin introducerea acestui sistem mild-hybrid, producătorii au reușit să vină cu motoare termice și mai eficiente care să consume mai puțin. Odată cu consumul redus, scad și emisiile de CO2.