Și acum vreau să fiți sinceri cu voi înșivă: de câte ori ai alimentat fără să te uiți de unde vine furtunull ăla? Sunt convins că și tu ai pățit asta. Te uiți ce scrie lângă pompă, iei furtul și torni. Dacă cumva ai nimerit într-o stație prin care tocmai a trecut un tânăr pus pe șotii (deși fapta lui ar fi trebuit pedepsită cumva de lege) și n-ai fost atent când ai alimentat, șansele să pui benzină în loc de motorină au crescut considerabil. De aceea, m-am gândit să-ți spun ce e de făcut în cazul în care alimentezi cu carburantul greșit: benzină în loc de motorină. Invers, e puțin cam complicat pentru că țeava pompei de motorină are un diametru mai mare și nu poate fi introdusă într-un rezervor pentru benzină.
Primul lucru, și cel mai important, ar fi să realizezi greșeala făcută. Pentru că în așa fel poți limita daunele pe care le poți produce în continuare. Dacă ai realizat că ai alimentat cu carburantul greșit, în primul rând nu-ți pierde cumpătul, dar și mai important: nu porni motorul.
Apoi, încearcă să muți mașina de la pompă. Nu-i musai, dar măcar să nu-i încurci pe cei care vin să alimenteze. Ulterior, cheamă o echipă care să-ți pună mașina pe platformă și să o ducă la un service. Știu, am tot auzit de-a lungul anilor și povești în care șoferii au pus doar puțină benzină, iar până la plin au completat cu motorină pentru a dilua cumva amestecul. Dacă mă întrebi pe mine, eu n-aș face asta. Dacă ai pus deja benzină, tot ce ai de făcut este să te oprești, și cum ziceam mai sus, să chemi o mașină de asistență.
Proprietățile benzinei diferă de cele ale motorinei, iar în cazul în care motorul pornește, riști să provoci defecțiuni cu adevărat costisitoare.
La service, mecanicii se vor ocupa de problema ta. Vor goli rezervor, vor înlocui filtrul de combustibil și vor pune motorină. În mod ideal, dacă n-ai apucat să învârți cheia în contact imediat după ce ai alimentat greșit, mașina ar trebui să pornească lejer după operațiunile făcute de mecanici.
Acum nu există o regulă general valabilă, dar de cele mai multe ori, un motor care a funcționat cu benzină în loc de motorină se poate defecta foarte grav: de la griparea acestuia (din cauza lipsei de lubrifiere oferită în mod normal de motorină) până la defectarea injectoarelor, a pompei de înaltă presiune sau a celei de injecție.