Când trebuie înlocuite bucșele sistemului de direcție și suspensie

Când trebuie înlocuite bucșele sistemului de direcție și suspensie

Cu toate că bucșele sunt destul de mici, ele joacă un rol important în asigurarea confortului șoferului în timpul condusului și a rezistenței sistemului de direcție și suspensie a autovehiculului.

Bucșa îndeplinește rolul de pernă amplasată între elemente și permite controlul intervalului și al mișcării în articulații reducând totodată zgomotul, vibrațiile și rigiditatea muncii. Bucșele sistemului de direcție și suspensie se pot uza în timp. Una din cauzele uzurii o pot reprezenta tensiunile provocate de permanenta mișcare, frecare, căldură, expunerea la murdărie și poluare precum sărurile rutiere și lubrifianții. Bucșele uzate sau deteriorate nu vor putea să își îndeplinească sarcina, de aceea este atât de important să fie verificate în mod regulat și în caz de nevoie, înlocuite. 

Semnele de uzură ale manșonului

În cazul în care manșonul va fi complet deteriorat între articulații și piesele conectate va apărea contactul metal-metal, ceea ce va micșora semnificativ durata de viață a acestor elemente. Merită să montăm bucșe noi la observarea primelor semne de uzură ale acestora, deoarece înlocuirea elementelor sistemului de direcție și suspensie se poate adeveri a fi un lucru foarte costisitor. Inspecția permite prinderea la timp a deteriorărilor sau a uzurii manșonului, precum ruperea, destratificarea elementului din cauciuc al manșonului sau crăparea pe îmbinarea metal-cauciuc. Uzura anvelopelor poate de asemenea indica probleme cu suspensia din față sau din spate. În afara inspecției, alte semne ale uzurii sau deteriorării manșonului care preced deteriorarea lor completă sunt:

 

Sfaturi tehnice referitoare la înlocuirea bucșei

În timpul înlocuirii bucșei trebuie să ținem minte de câteva reguli:

  • Folosește o bucșă corespunzătoare adecvată autovehiculului – bucșele, care arată la fel în exterior, pot avea multe caracteristici interne proiectate cu gândul pentru a fi folosite la ceva anume. 
  • Înlocuiește bucșele stabilizatorului transversal în pereche.
  • Înainte de montarea piesei de schimb, verifică, dacă dimensiunile ei sunt corespunzătoare. 
  • Ține minte, ca înainte de testul-drive să strângi în prealabil șuruburile de prindere și să așezi vehiculul pe sol. Apoi strânge bine elementele de prindere cu cuplul de strângere potrivit. Omiterea acestui pas poate cauza încordarea inutilă a manșonului într-o poziție greșită și poate duce la deteriorarea lui prematură. 
  • Înlocuirea unei părți a bucșelor poate fi îngreunată și poate necesita folosirea unor scule specializate. În astfel de situații se poate dovedi, că o soluție mult mai economică o constituie înlocuirea întregului element decât doar bucșea. De exemplu anumite bucșe ale brațului de suspensie nu pot fi înlocuite fără înlocuirea brațului de comandă. În astfel de cazuri trebuie înlocuit tot brațul de suspensie.

Alegerea corectă a bucșei înlocuitoare

Dacă dorim să avem în mașină o suspensie rigidă, care asigură aderența maximă a anvelopelor la suprafață, atunci probabil că vom folosi bucșe dure cu o flexibilitate scăzută. Efectul secundar al unui condus mai bun poate fi confortul scăzut la volan și un zgomot mai mare în cabina autovehiculului. Pe de altă parte este posibilă folosirea unor bucșe mult mai moi, caracterizate printr-un nivel scăzut al durității conform scării Shore, ceea ce face, ca în interiorul mașinii să fie mai multă liniște, dar va avea un efect negativ asupra conducerii acesteia. Găsirea căii de mijloc în această problemă este esențială, de aceea toate bucșele Delphi Technologies au fost proiectate în așa fel, încât să asigure valoarea corespunzătoare a durității conform scării Shore, atât pentru îmbunătățirea condusului, cât și a reducerii zgomotului și a vibrațiilor. 

Dorești să afli mai multe despre sistemul de direcție și suspensie? Delphi Technologies oferă soluții complete de service pe piața pieselor de schimb. În oferta noastră puteți găsi Introducere în sistemul de direcție și suspensie , adică cursul, care poate reprezenta cursul de bază pentru pregătirea mecanicilor care învață meserie sau cursul de recapitulare pentru mecanicii cu experiență mai mare.Contactează-ne chiar acum, pentru a obține mai multe informații.