Odată cu pandemia de coronavirus, industria auto a avut de suferit. Sigur, nu doar ea, dar aici suntem pe un site strâns legate de mașini, deci doar acolo ne vom orienta. Revenind.
Primele decizii care s-au luat după apariția virusului au fost legate de producție, adică opriri temporare ale asamblărilor. Acest lucru a dus la întârzieri ale livrărilor, însă ele nu s-au observat atât de mult, întrucât și vânzările au scăzut considerabil. Practic, piața cumva echivala probelemele din producție.
Dar după revenirea la normal, a apărut criza semiconductorilor, iar multe dintre uzinele auto și-au închis temporar producția ca urmare a lipsei microcipurilor. Iar problema aceasta se continuă și azi, fapt ce a dus la termene de livrare pentru mașinile noi care depșesc chiar și un an.
De parcă lucrurile nu erau suficient de complicate, războiul din Ucraina a mai dat o dată peste cap industria și a dus la întârzieri de producție.
Pentru a combate cumva lipsa mașinilor, producătorii au luat diferite decizii. Unii au scos complet din configuratoare anumite modele pentru care deja se aștepta peste un an la livrare, în timp ce alții au ales să scoată echipările de bază și să comercializeze doar vârfuri de gamă.
Cei care au lăsat comenzile deschise vin cu termene de livrare care se întind de la șase luni la peste un an, iar asta înseamnă că dacă îți vei comanda mașina astăzi, cu siguranță o vei primi la anului.
Din acest motiv - adică lipsa mașinilor - o să observi creșteri de prețuri. Și nu doar producătorii de volum le-au crescut, ci absolut orice constructor. Dacă nu mă crezi, verifică prețurile anumitor modele la începutul anului și pe cele de acum.
O altă consecință s-a văzut și în piața de second-hand, acolo unde nu doar că a crescut cererea, dar și prețurile au evoluat.
Foto - pixabay